Gumiabroncs-átvizsgálás
Ha autója gumiabroncsa helytelenül kopik, ha az autó félrehúz, rázódik, vagy nem áll egyenesen a kormány, keresse fel szervizünket.
Az átvizsgálás során
- megmérjük és beállítjuk az abroncsok nyomását
- megmérjük a mintamélységet (profilmélységet) az abroncs futófelületének két szélén, és közepén
- szemrevételezzük az abroncs felületi elváltozásait
- ellenőrizzük a gyártási évet
- ellenőrizzük a felnit
- ellenőrizzük pótkereket
A kerék felületén megjelenő abnormális elváltozások utalhatnak a gumiabroncs túlzott sebesség, túlsúly okozta nagy igénybevételére, vagy a gépjármű mechanikai hibájára. Gyakran a nem megfelelő futómű-geometria okozza a gyors gumiabroncskopást.
Ilyenkor javasoljuk a futóműállítást, amivel megelőzheti a nagyobb kopást, és egyben érezhetően jobb lesz a kocsi úttartása. Futóművet állítani csak megfelelő állapotú gumiabronccsal lehet!
Gumiabroncsok
A gumiabroncs
- biztosítja a kapcsolatot az úttesttel (egy tenyérnyi felületen)
- hordja az autó tömegét
- megfelelő tapadást biztosít fékezéskor, gyorsításkor
- védi a futóművet a közvetlen erőhatásoktól
A gumiabroncs a használata során komoly igénybevételnek van kitéve, ezért nagyon összetett a szerkezete. Előállításukkor különböző gyártási technológiával, különböző összetételű gumit, más vázszerkezetet használnak. Erre azért van szükség, mert különböző használati szempontokat vesznek figyelembe (téli, nyári, teher, sport, stb.).
A gumiabroncs a használata során kopik, sérül, elöregszik, ekkor ki kell cserélni.
A forgalombiztonság egyik szükséges feltétele a kifogástalan állapotú gépjárműabroncsok alkalmazása. A közúti balesetek mintegy felében a gumiabroncs valamilyen szerepet játszik!
Segítünk kiválasztani
Több szempont alapján ajánlunk gumiabroncsot:
- Milyen célra használja a gépjárművét?
- Milyen gyakran használja a gépjárművét?
- Milyen útviszonyok között használja (terep, autópálya, városi)?
- Milyen típusú autót vezet?
- Milyen a vezetési stílusa?
- Milyen költségkategóriában gondolkozik (prémium, közép, gazdaságos)?
Mit jelentenek a gumiabroncson található jelzések?
205/45 R16 83 V
- 205: gumiabroncs futófelületének szélessége (mm)
- 45: gumiabroncs magasságának és a futófelület szélességének százalékos aránya
- (A gumiabroncs magassága 45%-a a 205mm-nek, azaz 92,25mm)
- R: radiál szerkezet (szilárdsághordozó szövetváz)
- 16: belső átmérő (col)
- 83: terhelési index (kg)
- V: sebességi index (km/h)
EU abroncscímke
A gyártó köteles a gumit tesztelni, címkével ellátni, mely segít a választásban.
A címkén lévő adatok:
- Üzemanyag-takarékosság
- Nedves úton való tapadás
- Gördülési zaj
Centrírozás
A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömegközéppontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futóműalkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.
Centríroztasd (egyensúlyoztasd ki) kerekeidet 10-15 ezer kilométerenként! A centrírozás során a felnikre cinksúlyokat teszünk, ezáltal hozzuk egyensúlyba a kerekeket.
Gumiabroncs-tárolás
Cégünk raktárkapacitása lehetővé teszi ügyfeleink gumiabroncs-garnitúráinak szezononkénti tárolását. Akár magánszemélyek, akár céges partnereink abroncsait megőrizzük, regisztráljuk, kérésre állapotáról szakszerű véleményt mondunk.
Mikor kell cserélni?
- a profilmélysége nem megfelelő (nyárigumi ideális mintamélysége 3mm, a téligumié 4 mm)
- rendellenesen kopott
- életkora elérte a 10 évet, még ha a profilmélysége megfelelő is
- sérült, vagy megváltozott az alakja
- más méretű, alacsonyabb sebességkategóriába tartozik, vagy kisebb a terhelhetősége a megengedettnél
- nem a megfelelő abroncscsaládba tartozik (pld.: személy helyett kisteher vagy fordítva); kisteherautó gumiabroncsán „C” jelzés van (magasabb a terhelhetősége)
- évszakváltáskor ( 7°C fok felett nyárigumit, 7°C fok alatt téligumit használjon)
- egy tengelyen nem azonos méretű, mintájú, terhelhetőségű a két gumiabroncs